Transmedia storytelling, stappenplan voor communicatieprojecten

transmediaboek

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

  • het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;
  • het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;
  • de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;
  • de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.

Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

Dit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die ervoor open staan om aan de slag te gaan met nieuwe communicatiemogelijkheden.

Verkrijgbaar vanaf 1 juli via www.boomlemma.nl of de bekende boekhandels in Nederland (o.a. Bol.com. AKO en Bruna).

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: