Mediatrends, een aantal toekomstvoorspellingen

Alles is in de toekomst bruikbaar als communicatiemedium.

Social media zullen vooral gezien gaan worden als sociale platformen.

Massamedia hebben enkel nog nut om de activatie richting digitale media op gang te brengen.

Een product of dienst is in de toekomst in verschillende verschijningsvormen op uiteenlopende platformen als verhaal te volgen.

Mediaplatformen die op de meest natuurlijke en authentieke manieren integreren in culturen en sociale klassen zullen het meest effectief zijn.

Naast social media zal er iets gaan ontstaan als sociale participerende communicatie.

Reclame is in de toekomst te remixen tot een eigen verhaal.

Social content van consumenten zal steeds meer gebruikt worden binnen commerciële content.

Beeldmanipulatie zal steeds meer geaccepteerd worden.

Het beroep journalist zal vervangen worden door een verhalenmanager.

De krant zal een platform worden waarin een mix komt van nieuws ontstaan door co-creatie, gesponsord nieuws en fictief nieuws.

20110918-003153.jpg

20111003-000232.jpg

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: