Transmedia Strategy les 2 voor de minor crossmedia
Het sterke van transmedia is dat je (mits goed aangepakt) in principe de mogelijkheid hebt om bijna alle mogelijke doelgroepen te bereiken. Zowel de mensen die actief mee willen doen als degenen die liever in hun luie stoel blijven zitten. Als je een doelgroep in verschillende lagen van betrokkenheid indeelt dan is er voor iedere laag wel een transmediale vorm te bedenken waarmee je ze kan bereiken.Wanneer je van je publiek vraagt om in verschillende media een verhaal te volgen dan vergt dat een inspanning waarop men niet altijd zit te wachten. De inspanning die je vraagt van je publiek moet je dus doseren aan de hand van strategische uitgangspunten.Als je een transmediale benadering van een communicatieconcept effectief inzet dan bereik je dus zowel een passief als een actief publiek. Je geeft je publiek de keuze of het zich wil betrekken in een verhaal en dan ook nog eens de mate waarin men participeert.Participatie
– Partcipatiebereidheid
– Participatiedrempel
– Authenticiteit
– Gestuurde co-creatie
– Vrije co-creatie