Symposium over transmedia

De intentie is om medio februari 2012 een symposium te organiseren rondom de stand van zaken m.b.t. transmedia in Nederland.

Doelgroepen: studenten en professionals werkzaam in de media- en communicatiebranche.

Doel van het symposium is om enerzijds in kaart te brengen wat de ontwikkelingen zijn rondom deze relatief nieuwe benadering van media en communicatie. Daarnaast is het symposium bedoeld om verbanden te leggen tussen de verschillende gebieden waarbinnen transmediaal denken zich afspeelt. Deze disciplines zijn:

  • Social Media & Overheidscommunicatie
  • Brandmanagement
  • Mobile Marketing
  • Crossmedia
  • Social Media & Branding
  • Serious Gaming
  • TV productie
  • TV broadcast
  • Muziek
  • Educatie
  • Kunst & Cultuur

De bedoeling is om een combinatie te maken tussen een aantal keynote sprekers en verschillende workshops/lezingen vanuit bovenstaande gebieden. Wij zijn op zoek naar interessante cases en ervaringen. Hieronder een aantal kaders van waar we aan denken:

Film & TV Productie

  • In hoeverre is men hier bezig met transmedia?
  • Is het succesvol?
  • Zijn het transmediale cases of crossmediale cases?
  • Wat voor eisen stelt transmedia aan scripts/formats
  • Voorbeelden van het doortrekken van verhaallijnen over verschillende platformen
Gaming
  • Succesvolle Nederlandse cases
  • Loopt Nederland achter?
  • Werken Alternate Reality Games hier?
  • Benadering van gaming als platform in een transmediale strategie
  • Gamification & transmedia
Communicatie
  • Waar liggen de raakvlakken en kansen voor een transmediale aanpak van communicatieprojecten?
  • Welke communicatievraagstukken zijn geschikt voor een transmediale aanpak
  • Transmedia en interne communicatie
  • Wat heeft het voor impact op de organisatie?
  • In hoeverre speelt het creeëren van een verhaal een rol (ga je uit van een “echt” verhaal of verzonnen)?
  • Benodigde disciplines om een goed transmediaal project uit te voeren
Branding
  • Branding middels transmedia
  • Transmedia & brandmanagement
  • Media adapties van merken
Wij zijn op zoek naar personen die rondom bovenstaande vragen en thema’s presentaties en/of workshops kunnen geven. Het symposium zal in Rotterdam worden georganiseerd vanuit Hogeschool Inholland
Domein Communicatie, Media & Muziek
Mocht u interesse hebben om hieraan een bijdrage te leveren stuur dan even een mail naar:
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: